tekst voor u?

Een goed verhaal

Goede wijn behoeft geen krans luidt het spreekwoord. Mee eens maar… wel een waarheid uit een verleden waarin het aantal aanbieders overzichtelijk en beperkt was. Het aantal aanbieders en promotiepodia is tegenwoordig zo groot dat het goede aanbod niet meer als vanzelf opvalt. Klanten negeren ook zoveel mogelijk reclameboodschappen. Ze zappen weg, plakken nee-stickers op hun brievenbus en schrijven zich in bij het bel-me-niet register.

Alleen een goed verhaal trekt aandacht. Een goed verhaal raakt, maakt nieuwsgierig en nodigt uit om nog meer te weten te komen. Van u en uw aanbod.

Verhaal

Ieder product, iedere dienst, iedere ondernemer heeft een verhaal. Dat verhaal is anders dan het verhaal van de concurrent die hetzelfde verkoopt. Want het is persoonlijk. En daarom de moeite waard om te vertellen. Het geeft kleur en dimensie aan het aanbod. Maakt het niet groter dan het is, want dat bepaalt de functionaliteit van het aanbod zelf. Goede wijn.  Kleur en dimensie verlenen meerwaarde. En geven u de kans om te laten zien dat u de aandacht waard bent.

Mijn verhaal

Taal is mijn passie en favoriete spel. “J’écris donc je suis.” Heb er voor doorgeleerd. Eerst als jurist geleerd wat de nuances zijn, op het kloven af zelfs als het gaat om een conflict. Later gecombineerd met communicatiestudie om bedoelingen en effect te bestuderen. Het wezen van beïnvloedende communicatie te begrijpen. Schrijvend vanuit plezier vooral en spelend.

Dansend met taal en de elasticiteit ervan testend. Bloggend en af en toe op verzoek een tekst. Bloggend over ondernemen en ondernemers, over klanten, communicatie en marketing. Leer daardoor steeds meer en beter hoe dat samenspel kan zijn. Af en toe een tekst werd vaker. Daarom mijn aanbod ook aan u.

Uw verhaal

Uw verhaal is belangrijk, is het verhaal achter de wijn. De reden dat de wijn die u aanbiedt de krans wel verdient. Dat is het verhaal dat ik voor u beschrijf, vertaald naar een wervende boodschap die aandacht trekt, binnenkomt en nieuwsgierig maakt naar u.

Waarom door mij geschreven?

So here is my sincere recommendation to anyone who is contemplating diving into the world of blogging for business. Take a step back and look at your style of communication, before you do anything else. How do you come across in your correspondence? Would you read you? And if yes, would you hire you to do whatever it is you are selling? If you don’t think you are good enough, do the smart thing. There are people who are good writers, photographers and online communicators. Find one of those close to you, if your place is a mom and pop type, or elsewhere if it’s not, and entrust that person with maintaining your blog and your social media presence. After all, if you are going to blog for business, your blogging and your social media efforts should be looked at as marketing. In simple terms, posting a half-baked blog online is akin to sending someone a postcard you manufactured on your 1990s Xerox. Your potential clients who see it won’t complain or comment. They’ll just file you into the irrelevant folder, and few ever manage to earn a comeback from that one.

Inna Hardison, marketer, writer and owner of HaMediaGroup, a kick ass little ad agency.

Omdat een ander het soms beter kan zeggen dan jij zelf… daarom.

Voorbeelden

Een webtekst, interview, advertorial of folder vertelt uw verhaal. Voorbeelden van teksten die ik daarvoor geschreven heb zijn te bekijken via de links.

Een advertorial: Amber Sign Shop advertorial

Webteksten: je eigen signbedrijf beginnen

Folder  Global Travel Support flyer

Webteksten: Global Travel Support

Een infomercial, in woonmagazine Ardesch Interiors: TFD Woven Tiles 2010 trendsetter in vloeren

Interview / boekrecensie : Paul Stamsnijder – De vent is de tent

Interesse?

Bel (06) 427 03 174 of mail ceesdebil@hotmail.com voor meer informatie.

%d bloggers op de volgende wijze: