Home > intermezzi > intermezzo: #Faal’n’schijn-tag gedagtendich…

intermezzo: #Faal’n’schijn-tag gedagtendich…

x

#Faal’n’schijn-tag

x

twitter staat hard vol gedachten

en omdat het medium de boodschap is

en 140-taal van een eigen karakter is

zinnen en ook woorden korter

fonetisch sterker dan geschreven

verdwijnt, vermomt, verstomt de taal

tot schijn, net niet gerommel, #faal

x

liefde voor taal zou je verwachten

op valentijns- en gedichtendag

gelukkig laat ook schijn van taal

gevoel weerklinken via  #tag

‘reden ist nicht immer sagen,

und hören auch nicht je versteh’n’

maar de woorden blijven altijd dragen

gevoel gevat, verstild als in steen

 x

gedagtendich

x

geslagen kwink, gekrulde zinnen, moment verstild voor later

cadans, verdicht, verstard, verlicht

er zijn meer rimpels in het water

die gedachten dichten

spraakmakender dan rijm vermag

x

Soms he dan zou ik wel eens willen ontsnappen aan de realiteid

en gewoon in een perfecte wereld leven maar helaaas*

perfectie zou de slotzin zijn, een einde aan verward geraas

Twittertaal is dynamiek, met eigen motoriek, uniek fonetisch toebereid

x

Scheinbaar doe ik iets fout. Of niet. Betekenis zal echt niet snel in een letterdoolhof weg… verdwijnen.

Hmmm lekker crosauntjes. Onderstreepte zij, maar ik, Ik eet mandrijnen.

x

Grensen verlegen en de lat hoog leggen.

als je eenmaal mee doet word je toch vanatiek.

Barrières in de taal verdwijnen door accenten te verleggen

Creatief ontsprongen aan het harnas van de 1 4 0 metriek

x

Ook ongerijmd poëtisch soms als je de zeggingskracht bekijkt

Verleent soms onbedoeld een glimlach waaruit ook de warmte blijkt

brengt kleur, gevoel en zin in beeld, breekt als de lentezon dan door

Maakt zo het lezen mooier nog dan menig metafoor

x

motorrijder lag op de grond #leguber. er is een gat uit mijn arm getver verder alles goed. en dan wordt je ook nog bedrijgt. Herpetites b prik halen. een gebroken hard is niet zomaar aan elkaar te plakken. is niet normaal dat ik nog niet flouw ben gevalle. het schilde echt niks:(. Het is wel gevoelig en voel me vooral erg verdweesd. Ik heb echt trouwma joh.

x

“Vanafond. Hoe kan ik elke keer zo falen? // ja dirk, vertel t ons eens…” Nog steeds kijhard aan het leren voor biologie en nederlands. Nederlandse toest was best makkelijk ☺. oke, super man! Scheeld weer. Even uurtje fitnissen. Ik heb me ogen op een laat pitje.

x

De taal verandert

De liefde niet

De woorden

kijk ze keistrak aan

x

*) rood gekleurd: de twitterflarden

  1. Nog geen reacties.
  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie