Home > aandachttrekkers, zaakwaarnemingen > Internetmarketing, iets voor jou?

Internetmarketing, iets voor jou?

Gespot op het net, een paar mogelijk ook voor jou interessante (twitter) links naar informatie over internetmarketing.

Om te beginnen: tien gouden regels:

Rule #1 – Pull… don’t push.
With new tools, there are new rules. You need to know how to engage and remember that old school marketing does not work in today’s world.

Rule #2 – Win the right to be heard.
Add value. Add value. Add value. Share your content. The value of you as a participant is judged by the value you provide. Add value.

Rule #3 – Content is still King, Conversation is Queen, Conversion is the Prince.
There is nothing that beats well-written and relevant content, including blog posts, tweets, webinars, and podcasts. Be a knowledgeable expert. And remember, keep content and business separate.

Rule #4 – Authenticity and Transparency.
Be real, be open, and be honest. You will make mistakes and that’s okay. When you do make mistakes, admit it, and then move on and improve.

Rule #5 – You do not have to be on every social network.
You will not survive if you try to be on every network that is available. It is literally impossible to be everywhere. You need to be where your customers are.

Rule #6 – Give and you shall receive.
I love this quote by Zig Ziglar that Terri Murphy shared, “Adopt an attitude of servitude.” You need to give value freely with NO STRINGS ATTACHED. You will be amazed at how this kind of an attitude will help establish long-lasting and credible relationships.

Rule #7 – Do not abandon traditional marketing completely.
Most rules in traditional marketing still apply and the key here is how you integrate social media into your marketing plan. Think of it this way… Social Media is just another channel to build your brand and market. Social Media is not a replacement and you need to continue to use multiple marketing methods.

Rule #8 – Social Media is a mindset.
When you are planning your marketing strategy, you need to include Social Media into your thinking. To integrate Social Media into your marketing plan, you must change your strategy and mindset.

Rule #9 – Be yourself.
This is so important… Use a real photo and your real name. People want to relate and trust people with whom they have built a relationship with (not someone with a cartoon character for their profile picture!). Building trust is key in marketing today.

Rule #10 – Social Media is still evolving.
Because Social Media is new and continuing to develop, there is room for testing, tweaking, and new concepts. Continue to test, tweak, and measure your results.

De bovenstaande regels heb ik overgenomen  uit een blog van Andrea Petoskey waarnaar verwezen wordt in het volgende bericht:

FurniturePromos Online Social Marketing – Top Ten Rules – Are you marketing online today utilizing Social Media sites? Are you foll… http://ow.ly/16ANhj

Dan een prachtig overzicht in slechts een paar pagina’s

ceesdebil wat en hoe in prachtig overzicht: RT @mcoster Blogpost: Social Media Marketing strategie: stap voor stap http://bit.ly/auVP6j

De lightversie van een e-book:

ceesdebil internetmarketing voor zzp’ers: ‘Laat de klant naar jou komen’ van Erno Hannink, de lightversie: http://bit.ly/9UVyV2

Wat werkt waarom bij de ontvanger? Je moet er wel even voor gaan zitten – een 55 minuten durende ‘oral lecture’ – vol met psychologische inzichten. Voor de liefhebbers dus:

HarvardSocial Recording live! http://www.oreillynet.com/pub/e/1516 @OReillyMedia “Science of Social Media Marketing”  @DanZarrella

More and more people are using social media sites like Twitter and Facebook to talk about companies and products with their friends and colleagues. Learn what drives people to share information and opinions online and learn scientifically proven best practices for spreading your content virally through social media. You’ll have plenty of time for Q&A with Dan Zarrella, social media and viral marketing scientist and author of “The Social Media Marketing Book.”

Dan will cover:

  • The history of word of mouth marketing, from pre-web to online
  • Lessons from social psychology, memetics, and statistics to understand what motivates people to share information
  • Scientifically proven best practices for getting people to talk about your business online

Tenslotte een heus werkboek dat stil staat bij strategie en planning (geschreven door Sandra Brandenburg en Hessel van Oorschot, Punda Milia, http://www.pundamilia.nl en uitgegeven ter vrije verspreiding i.s.m. Syntens):

ceesdebil social media effect! Gratis (pdf) werkboek: Ondernemen met sociale netwerken (Syntens): http://tiny.cc/werkboek4

Veel plezier met lezen en luisteren. Het lijkt me leuk als je jouw eventuele vragen en opmerkingen n.a.v. één of meer van deze berichten ter beantwoording en/of discussie toevoegt als reactie. Misschien kunnen we elkaar zo op interessante gedachten brengen.

  1. 17/02/2010 om 20:40

    Dank, dit is gaaf. Zullen veel met interesse kennis van nemen. Ik stuur het door naar mijn relaties. Groet en hou mij op de hoogte.

  2. cees de bil
    18/02/2010 om 08:59

    Commentaar van Nancy Rullens in de Lnkedin groep Iedereen Elke Dag Plezier

    Cees,

    Bedankt! Je maakt het principe van informatie delen weer heel zichtbaar. De meeste info was al bekend bij mij (boek Erno Hannink is een aanrader!), maar het werkboek ondernemen met sociale netwerken waar je naar verwijst is ook heel handig. Veel info overzichtelijk op een rijtje, ook voor bedrijven die helemaal nieuw zijn in social media.

    Wat ik zelf een mooi voorbeeld vind van free lance netwerken is http://www.ontwerpen-voor-geld.nl.

    Ik ga je volgen.

    Groeten,

    Nancy Rullens

    By Nancy Rullens Ik help zelfstandig ondernemers hun onderscheidende waarde in te zetten om meer klanten te krijgen en te behouden.

    posted 17-02-2010

  3. 18/02/2010 om 09:06

    Dank je wel. Wat een ontzettend goed en helder verhaal. En de links zijn ook zeer het lezen waard. Ik stuur het ook door naar relaties met je naam er uiteraard bij. Groet. Sonja

  4. cees de bil
    18/02/2010 om 09:43

    @ Henk, Nancy en Sonja,

    dank voor jullie reactie en complimenten. De stimuleren zeker om door te gaan met het verzamelen en delen van interessante links.
    Er wordt erg veel gepubliceerd over de zin en onzin van social media, de toegevoegde waarde voor ondernemen en marketingcommunicatie. Vooral ook in die social media zelf. Social media zijn een gegeven en zetten daarmee in elk geval aan tot nadenken over communicatiewijze en -stijl en het maken van keuzes.

    Het is mooi als we uit de veelheid van informatiebronnen de pareltjes daaronder kunnen uitlichten die bijdragen aan het maken van bewuste keuzes. Het toenemende belang van waarde geven en delen zonder directe verkoopverwachting,luisteren en interactie vallen mij op in de ontwikkeling. Je ziet dat bijvoorbeeld ook in de muziekindustrie. Als door het downloadgemak (afgezien van de vraag of dat legaal en wenselijk is, het is.) de oorspronkelijke reden en drive om jouw cd te kopen naar de achtergrond verdwijnt, waarmee en waardoor maak je het dàn aantrekkelijk voor jouw doelgroep om toch geld te investeren in jouw aanbod? Je ziet dat aanbod daardoor veranderen naar concerten, gadgets, extra’s bij de cd.

    Naar mijn idee brengen de social media en de daardoor veranderende relatie tussen aanbieders en consumenten die zelfde vraag teweeg als het gaat om communicatie en marketing. Zin,onzin? Ik ben benieuwd naar meer (en andere) ideeën.

    Cees

  5. Leonardo Zangrando
    19/02/2010 om 10:38

    Hi Cees, thank you for this post! It’s an excellent starting point on SMM. I included it in the suggested reading for the participants of the SMM Enterprise Camps in the Netherlands. (http://www.epleurope.eu/upcoming-activities)
    Hope we can meet sometime! Tot ziens! Leonardo
    http://nl.linkedin.com/in/leonardozangrando @epleurope

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: