Home > netwerknotities > FEESTJE

FEESTJE

Als startend ondernemer ligt er direct een belangrijke vraag voor je klaar. Hoe maak ik de wereld om mij heen duidelijk dat ik iets interessants in de aanbieding heb. Een lastige vraag, zeker als je op het eerste gezicht een weinig concreet aanbod hebt als organisatieadviseur/interim-manager.  Een advertentie plaatsen is dan als het afvuren van een schot hagel op een overvliegende jumbojet. Alleen in persoonlijk contact kom je er achter of samenwerken een win-win perspectief heeft. Dat is waar voor mij BNI in beeld kwam. Gegrepen door het enthousiasme van BNI-leden op een plaatselijke ondernemersbeurs wist ik dat ik daar moest zijn.

Wel even wennen hoor, ’s ochtends om kwart voor zeven een zaaltje binnenstappen waar het dan al een drukte van belang is, maar na een kop koffie, een broodje en een hartelijk welkom als gast voel ik me al snel op m’n gemak. De one minute presentaties verrassen me: nu eens informatief en grappig, hilarisch zelfs, soms wat onbegrijpelijk, vaak interessant en inspirerend. In alle gevallen leerzaam! Mijn eerste presentatie is kort en bescheiden. Ik ben tenslotte gast. Een volgende keer vertel ik wat over een praktijkervaring en loop halverwege tegen de opgestoken hand van de timemanager aan.. Een minuut is zo gevuld. Een goede les voor de volgende keer.  Prachtige presentaties zijn die waarin iemand laat zien wat zij of hij heeft gemaakt of verkoopt. Maquettes, werkschoenen, melkpakken en broodbewerkingsmachines mocht ik al aanschouwen. En vooral: het enthousiasme van de maker!

De presentaties zijn een prima aanleiding om met elkaar in gesprek te raken. Inmiddels ben ik ook al bij een flink aantal BNI-collega’s op bezoek geweest voor een nadere kennismaking.  Leuke ontmoetingen. Wat zitten er achter ieder gezicht toch steeds weer mooie verhalen, een schat aan ervaringen en kennis. Gemeenschappelijk is de passie, de gedrevenheid. De wil om wat moois te maken én de bereidheid om te delen en elkaar verder te helpen spreken me erg aan. En dat we er ook voor business zijn is duidelijk en geen punt verder. Dat is bijzonder aan het BNI-netwerk. Je verkent met en voor elkaar de mogelijkheden zonder gedoe en fratsen. Informeel en relaxed. Inmiddels kijk ik uit naar de matineuze dinsdagochtendfeestjes. Want dat zijn het.

Wie ik ben? Ja dat hoort er natuurlijk wel bij in een BNI-stukje: Cees de Bil, Querner Emmen. Ik maak bedrijfshandleidingen waarin de organisatie, taken en verantwoordelijkheden, bedrijfsprocessen en werkafspraken worden vastgelegd. En daarmee stimuleer ik duidelijkheid en continuïteit voor uw bedrijf. Meer info: www.querner.nl en vragen naar cees@querner.nl. Binnen de tijd deze keer?

gepubliceerd in BNI Succesnet editie zomer 2008

Categorieën:netwerknotities Tags: ,
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

